3. kolo Skupinové Open (jaro 2003) přineslo několik slemů, takže následující dvě rozdání možná unikla pozornosti. Bohužel dokumentace obsahuje pouze skóre dosažené u stolu, takže se z ní nedá zjistit, z které strany se závazky hrály (natož výnos, ale ten se nepíše ani do zápisovývh lístů). Podle zápisových lístků to vypadá, a neni se co divit, že sál hraje hromadně 4. Pokud se závazek hraje ze severu, jistě hodně hráčů vynese pikový singl. Pak hlavní hráč může zahrát tři kola trefů a zahodí z ruky dvě kára. Pokud tak neučiní spadne. Jarda Holý si postesknul: "Kdo má přjít na to, že se má stáhnout kárové eso." Já jsem to udělal a pak pokračoval pikem. Vláďa Nulíček za chvíli ležel bez jedné a nějakou dobu jsem si myslel, že jsem našel poražející výnos. Z toho mě vyvedla analýza, kterou dělám pomocí GIBa. Ten za tvrdil, že NS má 10 zdvihů. Po krátkém zkoumání jsem cestu. A nemyslím si, že by to byla hra z otevřených karet. Stačí vzít pikový výnos, stáhnout károvou dámu, zahrát tři kola trefů se zahozením dvou piků. Teď příjde kárový král. Pokud projde, odhodíme další pik a v ruce zbudou nám takové trumfy, že nemůžema odevzdat více než eso a krále. Pokud západ snapne figurou, opět odhodíme poslední pik. Jediný problém je, když nám krále snapnou malým trumfem. Pokud to udělá západ, přesnapneme a nejsme na tom hůře než při přímém trumfování. Celá operace je špatně pokud nám káro (nebo předtím tref) snapne východ. Posuďte sami, jak velké je toto nebezpečí. V rozdání jsme získali 7 IMP. 10 IMP jsme však ztratili v následujícím rozdání, kde sál plní houfně 3BT.
Páry hrající slabý bez pravděpodobně zahájí na severu 1 káro a pak hrají 3 BT. Páry se silným bezem hrají 3BT ze stejné strany, ale obrana nemá informaci o kárech. Ti druzí dostanou pravděpodobně kárový výnos. Pokud se hlavní hráč nyní pustí do srdcí, k poražení závazku vede jen jedna cesta - naskočení srdcovým esem a zahrání pikové desítky! Východ musí propustit, ať hlavní hráč z ruky dá figuru nebo malou. Pořád to může vypadat, že hlavní hráč je na koni. Řekněme, že pikový výnos pustí do kluka. Pak zkusí srdce ke králi a přejde trefovou dámou na stůl, aby si vypracoval srdce. To však východ vezme a musí zahrát malý pik. To umožní jeho partnerovi přebít položenou figuru esem a zahrát malý pik. Sedmička vyžene figuru a obránci mají dva pikové, dva srdcové a jeden kárový zdvih (až hlavní hráč bude hrát káro, aby se dostal na srdce). Podobně musí probíhat obrana, pokud hlavní hráč nasadí z listu severu figuru. Ale to si už rozeberte sami. Pokud východ usoudí, že po zahájení 1 káro je kárový výnos nebezpečný, má volbu mezi třema barvama. V tomto rozdání je ze zbývajících výnosů úspěšný pouze pikový, který našel Vláďa Nulíček. Po pikovém výnosu obrana nemusí tak spěchat a hlavní hráč nemá kde vypracovat potřebné zdvihy. |