Třetí kolo skupinovky

  S K J 7 4
H Q J 10 9 5 4
D Q 4
C 2
   
S Q 10 9 6 3
H A
D 9 2
C J 10 9 8 7
 N 
W E
 S 
S 2
H K 6 3
D A J 8 7 5 3
C 6 4 3
  S A 8 5
H 8 7 3
D K 10 6
C A K Q 5
 

3. kolo Skupinové Open (jaro 2003) přineslo několik slemů, takže následující dvě rozdání možná unikla pozornosti. Bohužel dokumentace obsahuje pouze skóre dosažené u stolu, takže se z ní nedá zjistit, z které strany se závazky hrály (natož výnos, ale ten se nepíše ani do zápisovývh lístů).

Podle zápisových lístků to vypadá, a neni se co divit, že sál hraje hromadně 4H. Pokud se závazek hraje ze severu, jistě hodně hráčů vynese pikový singl. Pak hlavní hráč může zahrát tři kola trefů a zahodí z ruky dvě kára. Pokud tak neučiní spadne.

Jarda Holý si postesknul: "Kdo má přjít na to, že se má stáhnout kárové eso." Já jsem to udělal a pak pokračoval pikem. Vláďa Nulíček za chvíli ležel bez jedné a nějakou dobu jsem si myslel, že jsem našel poražející výnos. Z toho mě vyvedla analýza, kterou dělám pomocí GIBa. Ten za tvrdil, že NS má 10 zdvihů. Po krátkém zkoumání jsem cestu. A nemyslím si, že by to byla hra z otevřených karet.

Stačí vzít pikový výnos, stáhnout károvou dámu, zahrát tři kola trefů se zahozením dvou piků. Teď příjde kárový král. Pokud projde, odhodíme další pik a v ruce zbudou nám takové trumfy, že nemůžema odevzdat více než eso a krále. Pokud západ snapne figurou, opět odhodíme poslední pik.

Jediný problém je, když nám krále snapnou malým trumfem. Pokud to udělá západ, přesnapneme a nejsme na tom hůře než při přímém trumfování. Celá operace je špatně pokud nám káro (nebo předtím tref) snapne východ. Posuďte sami, jak velké je toto nebezpečí.

V rozdání jsme získali 7 IMP. 10 IMP jsme však ztratili v následujícím rozdání, kde sál plní houfně 3BT.

  S K Q 6 3
H K Q
D 9 8 6 3
C A K 5
   
S 10 7 2
H A J 5 3
D 7
C J 9 6 3 2
 N 
W E
 S 
S A 9 5 4
H 6 4
D A J 10 4 2
C 10 8
  S J 8
H 10 9 8 7 2
D K Q 5
C Q 7 4
 

Páry hrající slabý bez pravděpodobně zahájí na severu 1 káro a pak hrají 3 BT. Páry se silným bezem hrají 3BT ze stejné strany, ale obrana nemá informaci o kárech. Ti druzí dostanou pravděpodobně kárový výnos. Pokud se hlavní hráč nyní pustí do srdcí, k poražení závazku vede jen jedna cesta - naskočení srdcovým esem a zahrání pikové desítky! Východ musí propustit, ať hlavní hráč z ruky dá figuru nebo malou.

Pořád to může vypadat, že hlavní hráč je na koni. Řekněme, že pikový výnos pustí do kluka. Pak zkusí srdce ke králi a přejde trefovou dámou na stůl, aby si vypracoval srdce. To však východ vezme a musí zahrát malý pik. To umožní jeho partnerovi přebít položenou figuru esem a zahrát malý pik. Sedmička vyžene figuru a obránci mají dva pikové, dva srdcové a jeden kárový zdvih (až hlavní hráč bude hrát káro, aby se dostal na srdce).

Podobně musí probíhat obrana, pokud hlavní hráč nasadí z listu severu figuru. Ale to si už rozeberte sami.

Pokud východ usoudí, že po zahájení 1 káro je kárový výnos nebezpečný, má volbu mezi třema barvama. V tomto rozdání je ze zbývajících výnosů úspěšný pouze pikový, který našel Vláďa Nulíček. Po pikovém výnosu obrana nemusí tak spěchat a hlavní hráč nemá kde vypracovat potřebné zdvihy.


Seznam rozdání lubomir@najzar.cz